La millor càmera segons les teves necessitats 1/2

18 de junio, 2019 - - Comentar -

La millor càmera és la càmera que faràs servir. De què serveix una càmera reflex amb un objectiu molt lluminós si no la faràs servir perquè et pesa massa?
Una càmera no és millor com més cara. Una càmera és millor si s'adapta millor al que cadascú necessita. A partir d'aquí parlem-ne.
A l'hora de triar una càmera caldrà tenir en compte les necessitats reals, quin ús real donarem a la càmera, quins són els models que millor s'adapten al nostre estil o forma de treball (mida, pes, ergonomia, facilitat d'ús ...), quines són les que entren dins del nostre pressupost o les que ofereixen característiques similars amb millor relació qualitat-preu.

Càmera Compacta o mòbil?

Càmera de fotos o mòbil de gamma mitjana-alta? Quines limitacions tenen les càmeres dels mòbils? La mida del sensor i la mida de l'òptica. En fotografia i vídeo el recurs més important és la llum. Quan les condicions de llum de l'escena són adequades totes les càmeres fan bones fotos. A mesura que les condicions de llum no són tan favorables (sol i ombra, foto nocturna) va tenint més importància la mida del sensor i el diàmetre de l'objectiu, ja que la qualitat de la imatge està molt relacionada amb la quantitat de llum.
Entre un mòbil de gamma alta i una càmera compacta de gamma baixa, a dia d'avui, el mòbil és una millor elecció. Però a partir de càmeres compactes de gamma mitjana que permetin control manual, l'avantatge que ofereix l'òptica (control d'obertura, distància focal, zoom ...) ofereix més possibilitats i millor qualitat.
La meva càmera compacta es queda petita, busco alguna cosa més...
Vull alguna cosa més, que em permeti fer millors fotos i aprendre almenys el més bàsic de fotografia. Tant les càmeres rèflex com les EVIL són el salt natural.
L'avantatge de les càmeres d'objectius intercanviables és que es pot triar l'objectiu que millor s'adapta a cada situació: fotografia de carrer, retrat, paisatges, animals salvatges, esports...
Rèflex o Evil? Si el que et preocupa és la mida (mida i pes) ara mateix l'elecció estaria clara: una EVIL sens dubte. Et va donar la mateixa qualitat d'imatge que una réflex. No et farà mandra treure-la i portar-la a tot arreu. I les teves fotografies seran exactament iguals a les que obtindries amb una càmera réflex. Si ja tens bons objectius d'una càmera rèflex amb un adaptador els podràs aprofitar. Pràcticament amb qualsevol càmera actual, tant rèflex com EVILvas a gaudir i et va a proporcionar una gran qualitat d'imatge.

Busco una càmera per aprendre fotografia

Millor que la càmera tingui controls manuals, que ens deixi prendre decisions sobre com volem fer-les. Després cal valorar que la càmera inclogui visor (òptic o electrònic és igual). A diferència de la pantalla del darrere, el visor ens aïlla de l'entorn, ens permet enquadrar millor i ens ajuda a educar la nostra visió 'fotogràfica', fer les fotos a través del visor permet més estabilitat i gasta menys bateria. Altres opcions a tenir en compte sónn possibilitat acoplar un flash extern, jac per micròfon extern, wifi, video 4K...
Si la càmera és d'objectius intercanviables (réflex o EVIL) donarà a la llarga més joc, més opcions per desenvolupar la nostra creativitat.
Per aprendre fotografia és imprescindible practicar, practicar i practicar ... Si no gaudeixes fotografiant, serà una tasca molt dura i és possible que et desanimis. Així que la primera regla seria gaudir. Triar una càmera i un equip amb què estiguis a gust i et vingui de gust sortir a fer fotos.
Càmera amb objectiu fix (compacta / bridge) o d'objectius intercanviables Evil / Réflex )?
Aquesta és una altra qüestió interessant que es planteja sovint.
L'avantatge o la idea bàsica d'una càmera d'objectius intercanviables és que podem usar per a cada tipus d'escena o situació l'objectiu més adequat a aquesta, aquell amb el qual podem obtenir els millors resultats o un determinat efecte segons les seves característiques òptiques. Si no vols invertir en objectius o vols a portar sempre un objectiu 'tot terreny' (ampli rang focal) millor que sigui càmera compacta o bridge (gran zoom).
Potser una compacta de gamma mitjana/alta pot cobrir aquestes situacions amb una qualitat acceptable, amb un equip molt més reduït, ja que tota l'òptica està integrada, i a més aquesta òptica està dissenyada específicament i optimitzada per a aquest model.

Busco una càmera pels meus viatges

Exemple: algú que es compra una réflex per fotografiar en els seus viatges: monuments, museus. Va amb els seus dos objectius nous (un per a 'prop' i un altre per a 'lluny'). Ara canvia objectiu per a foto en grup, ara canvia objectiu per un animal llunyà, ara aquest edifici que necessita un gran angular. L'endemà surt amb un únic objectiu, i al següent deixa la càmera rèflex a l'hotel perquè està fart de carregar amb ella, i fa les fotos amb el mòbil. Bé, potser és un relat una mica exagerat, però pot estar perfectament basat en fets reals.
Vol dir això que no té sentit comprar una réflex o que no la portem de viatge? NO. És simplement un exemple de situacions reals en les quals per a alguns usuaris la rèflex no serà l'eina ideal, encara que la qualitat de les fotos de la rèflex sigui molt millor que les d'un mòbil. L'usuari ha renunciat a aquesta qualitat a favor de la comoditat, i tan content. Perquè si no som professionals, del que es tracta és de gaudir amb la fotografia, no ser esclaus d'una màquina.
Llavors, quin tipus de càmera seria més adequada per viatges? Si volem portar la càmera sempre a sobre i carregar amb el mínim:
1. Càmera compacta: Hi ha compactes molt bones, que ofereixen una qualitat d'imatge més que decent, que permeten control manual dels paràmetres, que tenen un zoom que ens dóna certa flexibilitat per enquadrar el que ens interessa. A què renunciem? Aquestes càmeres de sensor petit no ens donaran la millor qualitat d'imatge, per exemple dins dels edificis, quan no hi ha molta llum en l'escena, a la nit... potser també li costa enfocar en algunes situacions complicades.
2. Càmera Bridge: Aquestes càmeres no caben en una butxaca, tenen una mida i pes comparable a les rèflex o fins i tot superior alguns models, però tenen l'avantatge que ens donen un rang de zoom enorme, amb una òptica normalment bastant bona. A què renunciem? No són lleugeres ni caben a la butxaca i tindrem unes limitacions pel que fa a qualitat d'imatge en situacions de poca llum en relació a les càmeres rèflex o EVIL.
3. Càmeres EVIL: Les càmeres EVIL poden ser una bona opció, sobretot un sistema com Micro 4/3, d'Olympus, que ofereix la millor relació qualitat/mida/pes, incloent-hi càmeres i objectius. Podem portar la càmera i un parell d'objectius en una bossa o motxilla molt petits.
4. Càmera Rèflex: Per a aquest tipus de viatges d'oci / turisme, si portem una réflex potser és més que suficient sortir amb l'objectiu de kit (18-55 mm) per anar més lleugers i còmodes. Tindrem un rang de zoom petit, però resolt perfectament el 95% de les situacions. O podem portar un objectiu tot terreny: sacrifiquem una mica de nitidesa i obertura però ens movem amb un equip molt reduït i tenim més marge a l'hora d'enquadrar.
Vull fer fotografia de natura: animals, aus...
No és el mateix fotografia de paisatge, que fotografia d'animals. Aquí parlem de fotografiar animals en estat salvatge i necessitem càmeres que ens donin molt abast. Sobretot en el cas de les aus és molt difícil apropar-se a una distància curta.
La millor opció és sens dubte la réflex o una EVIL, amb un teleobjectiu que arribi almenys a una focal de 300 mm. Aquestes càmeres ens donen molta qualitat i un enfocament més ràpid. Quines contres té aquesta opció? Grandària, pes i preu més elevat.
L'enfocament de les réflex sol ser més ràpid que les EVIL, per exemple en seguiment d'objectes que es mouen. Les càmeres EVIL actuals tenen uns sistemes d'enfocament automàtic rapidíssims, al nivell de les réflex, però per a seguiment (enfocament continu) encara solen estar una mica per sota. Lògicament depèn de molts factors, incloent-hi la qualitat i lluminositat de l'objectiu, etc. Com a contrapartida, les càmeres sense mirall solen tenir un tret en ràfega molt ràpid, que ve molt bé per captar animals en moviment.
Si no volem portar tant de pes i no volem fer servir uns objectius tan aparatosos: per un preu molt més baix podem aconseguir una Càmera Bridge o Ultrazoom. Ens ofereixen uns zooms que superen l'abast dels grans teleobjectius. I en una mida molt més reduïda. Aquestes càmeres bridge t'ofereixen molta més mobilitat i flexibilitat. Sí, sacrifiquem qualitat d'imatge, sobretot en algunes condicions de llum menys favorables. Però és una opció molt bona, hi ha molts aficionats a les aus que fan servir càmeres compactes súper zoom, amb resultats boníssims.
Vull fer fotografia d'esports: cotxes, motos, futbol .
En general, per a fotografia esportiva es fan servir focals mitjanes i llargues, ja que normalment ens centrarem en escenes que estan relativament lluny
També necessitarem disparar a velocitats d'obturació bastant altes: per congelar el moviment dels subjectes i en segon lloc per minimitzar la trepidació si disparem a mà alçada. En recintes tancats ens trobem amb una il·luminació insuficient per a la velocitat que necessitem, i ens veurem obligats a pujar ISO per arribar a una velocitat d'obturació raonable. D'altra banda, per a fotografia d'objectes que es mouen molt ràpid també necessitarem una càmera (càmera + objectiu) amb un sistema d'enfocament ràpid i precís, sobretot en mode de seguiment.
En general qualsevol càmera rèflex o EVIL de gamma mitjana actual hauria de cobrir força bé aquestes situacions. L'objectiu en concret dependrà del tipus d'esdeveniment i d'on ens puguem col·locar, però una focal equivalent de l'ordre de 200-300 mm hauria de ser suficient en la majoria dels casos. Com més obertura tingui l'objectiu millor, ja que ens permetrà augmentar la velocitat d'obturació, però per aquest rang de focals els objectius amb bona obertura solen ser molt cars. Una càmera Bridge o Ultrazoom també pot ser una opció si anem a fer-la servir sobretot en exteriors, amb bona llum.

Necessito una càmera per a fotografia de producte

En aquest cas, ens referim a fotografia de producte per utilitzar les imatges en botigues online, per a catàlegs impresos, fulletons publicitaris, etc. Per a aquest tipus de fotografia la il·luminació és, en general, molt més important que les característiques de la càmera.
És recomanable utilitzar una càmera d'objectius intercanviables, és igual si és rèflex o EVIL. La idea és poder utilitzar objectius específics.
En el cas de productes petits: joieria, artesania, etc. se solen utilitzar objectius macro (permeten enfocar des de més a prop per aconseguir que l'objecte ocupi bona part de l'enquadrament). Per a objectes més grans se solen utilitzar objectius de focal mitjana llarga, de manera similar a la fotografia de retrat. Les característiques tècniques de la càmera no són tan importants, ja que aquest tipus de fotografia es realitza en un entorn molt controlat: bona il·luminació, trípode ...

Busco qualitat d'imatge

En aquest cas réflex o EVIL, i els criteris de decisió estaran basats si li donem prioritat a la grandària i pes, si busquem característiques molt concretes, etc. El preu també, és clar, és un criteri important.
El tema de la qualitat d'imatge donaria per parlar llargament. És comprensible que un fotògraf professional, que treballa amb grans formats: cartells, publicació impresa... busqui la màxima qualitat, a nivell de píxel a píxel gairebé, rang dinàmic, nivell de soroll, etc.

Deja un comentario

Consells per fer les millors fotos per Sant Joan

18 de junio, 2019 - - Comentar -

Hacer fotos de fuegos artificiales es fácil: se trata de hacer una larga exposición; es decir, usar una velocidad de obturación baja. Podemos hacer una similitud y decir que hacer una foto es como llenar un cubo de agua. Si abrimos mucho el grifo tardamos poco tiempo; si lo abrimos poco tardamos más. En fotografía el agua se cambia por luz, el grifo por el diafragma y el tiempo que se tarda es la velocidad de obturación (o tiempo de exposición).
Lo usual en fotografía es que la velocidad de obturación se mida en fracciones de segundo (1/60 o 1/125 serían valores muy comunes) ya que con eso suele bastar cuando hay luz suficiente. Las altas velocidades (de 1/250 a 1/4.000 o más) hacen que el movimiento se congele.

Claro que cuando hay poca luz suele ser necesario disparar a velocidades lentas (puede ser desde poco menos de un segundo hasta minutos o incluso horas). Esto implica que la fotografía pueda salir movida, ya sea porque lo que fotografiemos tenga movimiento o, como por el que podamos producir nosotros mismos con la vibración de la cámara en nuestras manos. Por este motivo se utilizan los trípodes y los disparadores a distancia, que aseguran que no va a haber movimiento que estropee la toma.
Esto pasa en la fotografía de fuegos artificiales, ya que aunque nos puedan parecer un objeto muy brillante se suelen producir en entornos muy poco iluminados. Además, la mayoría de fotos más espectaculares de fuegos artificiales son aquellas que no muestran sólo un “fogonazo”, sino las que reflejan un montón de ellos en una especie de mosaico de luz y color.

Consejos generales

1. Que la cámara no se mueva. Así que el primer consejo, e imprescindible, es buscar un buen apoyo, sea el que sea. Lo ideal es un trípode.
2. Usa un disparador a distancia. Una de las cosas que puede hacer que una foto salga trepidada es precisamente el movimiento que hacemos al pulsar el disparador.Lo ideal es un disparador a distancia, o una app de control vía WiFi, aunque también vale un remedio mucho más casero: usar el autodisparador de la cámara.
3. Busca un buen encuadre. Antes de empezar a disparar tendremos que haber pensado qué es exactamente lo que queremos sacar en la foto: si sólo queremos que se vean los propios fuegos o si queremos que aparezca el paisaje en el que se va a desarrollar el espectáculo u otros elementos (los reflejos en el agua suelen quedar genial). Lo primero puede estar bien, pero lo segundo probablemente nos brindará fotos más espectaculares si el sitio merece la pena. Para ello lo mejor es hacer una toma desde un lugar lo suficientemente alejado como para el tener el máximo campo de visión.
4. Desactiva el flash y el estabilizador.Cuando la cámara está quieta en un trípode, es mejor desactivar el estabilizador (sólo será útil si haces las tomas a pulso).
5. Haz las fotos al máximo de calidad.
6. Aprovecha que las fotos son gratis. Así que dispara, dispara y dispara… Aunque sea relativamente sencillo hacerlas, conseguir una buena foto a la primera es complicado así que el mejor consejo es insistir, probar con distintos encuadres y configuraciones de la cámara y hacer todas las fotos que puedas.


Consejos para los que tienen una càmera reflex/avanzada

1. Ajusta la sensibilidad al mínimo. Aunque un ISO alto suele servir para tomas con poca luz, la unión de larga exposición más alta sensibilidad lo que suele traer es ruido. Como en este caso la cámara va a estar estabilizada, no hay problema en usar el ISO más bajo que tenga la cámara para evitar el ruido y lograr la máxima calidad.
2. Pon el enfoque en modo manual. Dado que los fuegos son algo bastante fugaz, el enfoque automático puede ser problemático así que lo mejor es enfocar en manual, básicamente al infinito, y no tocarlo en toda la sesión (salvo que quieras hacer algún tipo de efecto especial).
3. Cierra el diafragma. Lo mismo que con el ISO, al estar la cámara quieta podemos permitirnos cerrar el diafragma para asegurarnos conseguir más profundidad de campo en la toma, lo que nos vendrá bien sobre todo si hemos encuadrado el paisaje además de los fuegos en sí.
4. Juega con distintos tiempos de exposición. Sin duda éste es el punto clave en este tipo de disparos y además es algo difícil de decir a priori. Puesto que depende de la iluminación de la escena, una vez hayamos decidido la sensibilidad y el diafragma que vamos a usar tendremos que jugar con distintos valores de obturación e ir viendo los resultados. Como decíamos, si usamos una velocidad relativamente rápida (como 1/25 por ejemplo) quizá sólo captemos un fogonazo, mientras que con un tiempo más largo (por ejemplo cinco segundos) captaremos ese bonito “efecto palmera” que suelen producir los fuegos artificiales. Y si aumentamos la exposición a 20 segundos podremos capturar varios fuegos seguidos. Cualquiera de las tres opciones puede ser buena, aunque normalmente cuanto más tiempo mejor.
5. Prueba como el modo B. Si tu cámara tiene opción de disparo B (Bulb), es el momento de experimentar

Deja un comentario

Càmeres Instax (2/2)

20 de mayo, 2019 - - Comentar -

i per últim us expliquem les dues càmeres restants, la Fuji Instax Square SQ10 i la SQ20

Fuji Instax Square SQ10

La Fuji Instax Square SQ10 realitza fotos digitals en format quadrat que podem previsualitzar (té memòria interna i també pots guardar els arxius en una targeta microSD ) abans d'imprimir gràcies a una pantalla LCD. És una càmera híbrida perquè pots imprimir les teves còpies amb format quadrat de mides de 8,6 x 7,2 cm, encara que la imatge en si és de 6,2 x 6,2 cm.

Al frontal veiem l'objectiu de 28.5 mm de distància focal i una obertura fixa de f / 2.4. Amb aquest s'aconsegueix un rang d'enfocament des de 10 cm a infinit. La Instax Square SQ10 té un sensor CMOS de 3.7 MP i 1/4 '', el que ens donarà una resolució de 1920 x 1920. Una resolució molt més que suficient per aconseguir imatges de molt bona qualitat en la impressió i fins i tot permetre fer zoom digital. Té un disseny simètric i dos botons als costats, ideal per esquerrans. Funciona amb una bateria externa. Dotada a la part del darrere d’una  pantalla LCD de 3 '' des d'on tindrem control de tots els canvis. Just a sota tenim el dial giratori amb els botons de configuració. El dial giratori ens permetrà ajustar configuracions d'efectes, triar menús, etc...

Amb la Square SQ10 tenim fins a 10 filtres amb motius diferents ( monochrome, sepia, etc...)  Per a això premerem el botó de filtre a la pantalla de l’obturador, si volem afegir abans a la imatge, o a la de reproducció si volem modificar una imatge que ja tinguem. També trobem diferents ajustos d’exposició i de vinyeta i 5 modes diferents de flash.

La Instax Square SQ10 té tres maneres de disparar diferents:

Mode estàndard. És el mode per defecte per fer fotografies en condicions normals. En aquesta manera el flaix es dispararà automàticament quan la càmera detecti foscor llevat que ho canviem.

 Mode bulb. Accedirem de manera ràpida prement el botó de tret auxiliar. L'obturador es mantindrà obert el temps que necessitem fins a 10 segons. En mode bulb podrem realitzar impactants imatges jugant amb llums o prendre tota la llum possible en vistes nocturnes.

 Doble exposició. S'accedeix tornant a prémer el botó auxiliar. En aquesta manera podrem fer composicions superposades en una sola imatge. Jugant amb doble exposició i bulb és possible donar vida a creacions úniques i d'allò més personals.

Fuji Instax Square SQ20

És l’evolució de la SQ10. Tot i que les 2 càmeres Instax tenen un aspecte molt similar quan es col·loquen una al costat de l'altra, hi ha algunes modificacions en el disseny. Per exemple, la lent és ara del mateix color que la resta del cos, mentre que en el SQ10 era de color platejat. Els botons de control bessons al front han passat de ser circulars i arran amb el cos a ser rectangulars. De cada un sobresurt una protuberància elevada que l'ajudarà a localitzar els botons sense mirar al capdavant de la càmera. Totes dues tenen un monitor LCD a la part posterior però el SQ10 té una resolució més gran (460k vs 230K punts) i és una mica més gran (3 vs 2.7 polzades). També és nova la palanca a la part posterior que es pot utilitzar per encendre i apagar la càmera i activar la nova manera de moviment del qual parlarem més endavant.

Altres petites diferències inclouen el nou disseny de les orelletes de les corretges i la reubicació del port de càrrega USB i la ranura per a targetes Micro SD. A diferència de l'SQ10, la bateria NP-50 es pot extreure i carregar per separat, la SQ20 té una bateria incorporada que s'ha de carregar a través d'USB.

La novetat en  la SQ20 és el nou mode de moviment, li permet fer  un clip de vídeo de fins a 15 segons de durada del qual pot seleccionar els millors fotogrames per imprimir. Aquesta manera hauria de funcionar molt bé per a preses d'acció espontànies, com un nen en bicicleta, etc...

La Fuji Instax SQ20 afegeix diferents modes:

 MANERA COLLAGE.

Time Shift Collage és una manera divertida que combina quatre imatges seqüencials en una sola presa. Simplement premeu el botó de l'obturador una vegada i la càmera farà una ràfega de quatre imatges, totes les quals apareixeran al monitor del darrere. Podeu ajustar la diferència de temps entre fotogrames de 0,2 a 2 segons.

MANERA SPLIT.

La nova manera Split li permet combinar múltiples imatges en una sola presa. Hi ha quatre opcions segmentades: dividides verticalment a la meitat, horitzontalment dividides en tres, dividides en quarts i dividides en nou.

MÉS FILTRES.

El SQ20 ve amb una gamma més àmplia de filtres per a fotos i vídeo. En total, té deu filtres per a tots dos, dos filtres de fotogrames dedicats, tres filtres de vídeo i sis filtres parcials de color.

La Fuji Instax SQ20 ofereix un zoom digital de 4 augments.

I ara, quina és la teva càmera Instax ideal?

Deja un comentario

Càmeres Instax (1/2)

20 de mayo, 2019 - Cámaras - Comentar -

Ja tens la teva càmera instax?

La foto instantània està de moda. Ja sigui per festes, celebracions o per plasmar fotos al moment d’un cap de setmana. Permet fer un àlbum amb dedicatòries, ornaments, detalls molt original, fresc i divertit, i si ho lliguem amb temàtica scrapbook dóna molt de joc!

Els millors models qualitat-preu són els de Fujifilm Instax. A continuación us expliquem els models que hi ha al mercat:

Fuji Instax Mini9

La càmera Fuji Instax Mini9 és el model més venut actualment, i la més automática. Es presenta en diferents colors, té detalls com un mirall per selfies col·locat just al costat de l'objectiu i té una lent macro que permet apropar-se a objectes fins 35cm.

La Instax Mini 9 té ajuda de captura mitjançant un led col·locat al costat del dial d'exposició que t'indica quin mode és el millor per a cada escena (interior, ennuvolat, sol…), encara que pots fer-ho manualment si ho prefereixes. Compta amb un flash, per millorar les teves fotos en interiors i a més, utilitza una pel·lícula color Fujifilm Instax Mini (mida de la imatge: 46x 62mm).

Fuji Instax Wide300

Utilitza pel·lícula Instax Wide, un format que és el doble de gran que les Instax mini, amb una mida de full de 86 x 108mm i de foto de 62 x 99 mm. En usar un format tan gran, és normal que la seva mida sigui considerable (16,8 x 9,5 x 12,1 cm). Funciona amb 4 piles AA i flash incorporat.

Els seus controls són realment bàsics, un botó d'encesa / obturador, un selector d'enfocament, un per al flash i un altre per la lluminositat. No hi ha més. Entrant una mica més en profunditat en les seves característiques veiem que té dos tipus d'ajust d'enfocament. Un per distàncies d'entre 0.9m - 3m i un altre que va des dels 3 m - Infinit. Es seleccionen per mitjà de l'anell que es troba en la lent. Farem servir un o l’altre segons la distància del que volem fotografiar. Disposa de 2 modes de flash, i 3 ajustos d’exposició (clar, normal i fosc).

Fuji Instax Mini70

Aquesta és la càmera de selfies per excel·lència de la sèrie Instax Mini, especialment pensada per a prendre els millors autoretrats. No obstant això, aquesta càmera instantània té moltíssim més que oferir als aficionats a la fotografia. El disseny de la Mini70 és més formal que la mini9, però també molt colorit i divertit.

El frontal acull el disparador, el flash, l'objectiu de 60 mm i un petit mirall just al costat de la lent. A la part del darrere hi trobem el visor, el buit per a les piles, el compartiment del paper, el botó d'encesa i una petita pantalla LCD. En aquesta podrem veure el nombre de fotografies restants i la manera de tret seleccionat. A més, tenim tres botons a l'esquerra: el botó de selecció de manera, el temporitzador i el botó per activar la manera selfie.
Situada a la part superior trobem la ranura de sortida de les fotografies i en la inferior la rosca per acoblar un trípode. Utilitza pel·lícula color Fujifilm Instax Mini (mida de la imatge: 46x 62mm).

Fujifilm ha pensat en tot i ha adaptat completament la Instax Mini 70 per fer autoretrats. Per a això hi ha un botó concret (el de més a l'esquerra de la part posterior) que activa la Manera Selfie, també t’ajuda el mirall frontal per enquadrar la teva foto.

Té diferents modes de flash, control automàtic d’exposició i modes de funcionament: normal,clau alta, paisatge, macro i disparador automàtic.

Fuji Instax Mini90

Càmera amb disseny retro, es pot trobar amb color negre i marró. Té rosca per trípode. El seu disseny és per un ús vertical de la càmera.

Al frontal podem trobar el botó d'encesa i tret, el flaix, i finalment l'objectiu. El qual incorpora un cèrcol en la part exterior que podem girar, mitjançant el qual seleccionem el mode de disparar. La part del darrere té un  panell LCD que ens proporciona informació sobre el percentatge de bateria i fotos restants. També ens trobem amb el visor, els botons d'ajustos, i el compartiment de la bateria.
Funciona amb una bateria recarregable de liti i  utilitza pel·lícula color Fujifilm Instax Mini (mida de la imatge: 46x 62mm).

La càmera Mini 90 equipada amb un objectiu de 60mm amb una obertura fixa de f12.7. Incorpora fins a 6 maneres de disparar diferents (mode llarga exposició i doble exposició, mode festa, nens, paisatge i macro)  i disparador automàtic, així com altres característiques interessants com ara compensació de l'exposició, i diferents modes de flash.

Fuji Instax Square SQ6

La  càmera analògica  instantània de Fujifilm amb format quadrat de INSTAX.
Les impressions són de mida de 8,6 x 7,2 cm, encara que la imatge en si és de 6,2 x 6,2 cm, es presenta en tres colors diferents:  blanc perla, daurat  i gris grafit.

Incorpora un Auto disparador, un mode selfie automàtic (amb un mini mirallet perquè surti bé enquadrat), l'original mode doble exposició, paisatges i fins i tot una manera macro per fer fotos amb un mínim de 30 cm. La idea d'originalitat es consolida amb detalls com el d'incloure tres filtres de color per el flaix (taronja, morat i verd), per aconseguir diferents tons en les teves fotografies.

Funciona amb piles.

 

Deja un comentario

Taller Scrapbook "A la orilla del mar" con Marisa Bernal

11 de mayo, 2019 - Scrapbook - Comentar -

paper dias de sol de marisa bernal

El próximo mes de junio tenemos cita con la diseñadora Marisa Bernal !!

Ya conocéis su estilo y sus preciosos papeles, pues no os perdáis este fantástico taller que será el sábado día 8 de junio  (por la mañana), en el que haremos un álbum de scrapbooking con su nueva colección de papeles “Días de Sol” diseñada por Marisa Bernal y distribuida por Basic Crea.

paper dias de sol de marisa bernal

Proyecto: álbum "a la orilla del mar"  

Día : Sábado 8 de junio

Horario: 10-14:00h

Precio:40 € (material incluído). Recomendamos traer herramientas de corte ( guillotinas,cuter…) y cinta de doble cara.

En este proyecto crearemos un álbum de 25x15 en el que utilizaremos la colección de papel "días de sol”, y aprenderemos una bonita encuadernación creativa con un original lomo de tela .En su interior realizaremos una transferencia con una ilustración diseñada especialmente para este taller. Usaremos, ademas, cintas, puntillas ... etc, y una manera diferente de usar el washitape.

Seguro que con este proyecto vais a disfrutar!

Reserva tu plaza:

Foto Penedès Tel.938902981

fotopenedes@fotopenedes.cat

 


Deja un comentario