Revelat online

07 de octubre, 2019 - - Comentar -

Prepara el revelat de les teves fotos, fàcil i còmodament, des d’on tu vulguis

Segons el dispositiu amb el que facis les fotografies aquestes poden tenir diferents formats, resolució, tonalitat...

  • Format JPEG

  • Diferent resolució (píxels per polzada), el que condicionarà la mida que pot tenir la fotografía.

  • Diferent tonalitat. Perquè cada pantalla pot estar configurada amb una brillantor, saturació i tonalitat diferents.

  • Diferent mida, fent que a l’imprimir-les puguin quedar tallades.

Per aconseguir els millors resultats pots utilitzar el nostre revelat online

Podràs escollir el format i la mida de les fotografies amb un acabat mate o brillant. Podràs afegir marges, marcs, textos...Tens més de 15 efectes artístics disponibles, convertint les teves fotos en format Polaroid o per exemple crear postals. I tot de forma molt fàcil i intuïtiva!

Per una major comoditat te les enviem a casa o pots decidir recollir-les a la botiga.

Abans de començar, consulta el nostre post de recomanacions abans d'imprimir

Comença el revelat online


Deja un comentario

Taller de Otoño 2x1!

01 de octubre, 2019 - Scrapbook - Comentar -

taller scrapbook fotopenedes

Taller de otoño de scrapbook ... y para empezar la temporada hacemos un 2x1!

El proyecto que proponemos es un álbum-marco de fotos inspirado con el otoño.

Proyecto: álbum-marco de fotos desplegable

By: Alicia Artigas de Collage de memorias

Día: Sábado 26 de octubre

Horario: 16-19: 30h

Precio: 32 € (material incluido).

Recomendamos traer herramientas de corte (guillotina, cúter ...) y cinta de doble cara.

taller scrapbook fotopenedes

En este proyecto vamos a crear un álbum con motivos de otoño, y añadiremos una portada muy original con un marco de madera. Utilizaremos washitape, recortables, de todo y más!

Seguro que con este proyecto disfrutará!

Clica en la imágen de abajo  para ver el video del proyecto:

taller scrapbook fotopenedes

 

Reserva tu plaza:

Foto Penedès Tel.938902981

fotopenedes@fotopenedes.cat

 

 

 

 

Deja un comentario

Consells per fer bones fotos al Vijazz

04 de julio, 2019 - Consejos y Recomendaciones - Comentar -

Aprofitant l'estiu i sabent que s'apropa el Vijazz, us deixem els millors consells per fer bones fotos el proper cap de setmana.

Preparació de l'Equip Fotogràfic

Abans de sortir de casa, comprova tot el teu material. Assegura't que les bateries estan carregades i disposes de memòria suficient per fer totes les fotos que necessitis.

Escollir el Lloc per fer les Fotos

Un factor essencial per al resultat final de les fotografies que aconsegueixis és el lloc des d'on estiguis treballant.

Podem diferenciar dues ubicacions principals: al peu de l'escenari, en una zona especial per a fotògrafs, o barrejat entre el públic.

El material i la seva configuració

1. Càmera reflex

Si no disposes d'una càmera rèflex i de moment no t'has decidit a fer el salt, no et preocupis. A la resta de l'article et donem més consells sobre la configuració dels paràmetres de la teva càmera perquè puguis fer fotos en els concerts als quals vagis.

2. Els objectius

L'objectiu a utilitzar dependrà de la distància a la qual et trobis i l'enquadrament que vulguis realitzar, però en general, podem dir que com més lluminós sigui l'objectiu, molt millor. 

3. La sensibilitat ISO

Per la poca llum que probablement trobis a l'escenari, és probable que et vegis obligat a utilitzar un ISO alt. 

4. El mesurament de la llum

 

La llum utilitzada per il·luminar els escenaris en els concerts és força irregular. Com més ajustos al mesurament, millor garantiràs el resultat de la zona que vulguis que estigui correctament exposada.

5. L'obertura

Perquè entri la quantitat més gran de llum possible a través de l'objectiu sense necessitat de realitzar exposicions prolongades que poguessin sortir mogudes et caldrà obrir el diafragma molt, a f2.8 o fins i tot menys. Obertures grans implicaran profunditats de camp petites. Això t'obligarà a enfocar correctament l'àrea que vulguis que surti nítida, i la poca fondària de camp et donarà en aquest punt poc marge d'error.

6. La Tècnica

Hi ha una sèrie de factors que has de tenir en compte a l'hora de fer bones fotos de concerts, ja que t'ajudaran en la composició de la imatge.

I és que una imatge pot tenir uns paràmetres correctes d'exposició i moviment i en canvi no dir res. El truc està a saber quan has d'accionar el disparador. I aquí els jocs de llums i els moviments dels artistes seran determinants.

Si no vols que tota la foto surti fosca, és bo que esperis que l'escenari estigui més il·luminat i l'artista es mogui cap a la llum.

7. L'atmosfera del moment

Tot i que el motiu principal del concert es troba a l'escenari, no deixis de buscar al teu voltant altres motius que descriguin l'escena que estàs vivint en aquests moments. 

8. Editant i retocant les fotos

Després del concert, és possible que tinguis centenars de fotos. És una bona pràctica revisar-les i seleccionar les 20 o 30 que consideris millors. Sobre aquesta selecció, fes després una altra tria i queda't només amb les 3 o 4 que us semblin millors.


Amb tots aquests consells i ajudes, espero que pugueu esprémer al màxim les vostres fotos i gaudir del Vijazz al màxim.

Deja un comentario

La millor càmera segons les teves necessitats 1/2

18 de junio, 2019 - Cámaras - Comentar -

La millor càmera és la càmera que faràs servir. De què serveix una càmera reflex amb un objectiu molt lluminós si no la faràs servir perquè et pesa massa?
Una càmera no és millor com més cara. Una càmera és millor si s'adapta millor al que cadascú necessita. A partir d'aquí parlem-ne.
A l'hora de triar una càmera caldrà tenir en compte les necessitats reals, quin ús real donarem a la càmera, quins són els models que millor s'adapten al nostre estil o forma de treball (mida, pes, ergonomia, facilitat d'ús ...), quines són les que entren dins del nostre pressupost o les que ofereixen característiques similars amb millor relació qualitat-preu.

Càmera Compacta o mòbil?

Càmera de fotos o mòbil de gamma mitjana-alta? Quines limitacions tenen les càmeres dels mòbils? La mida del sensor i la mida de l'òptica. En fotografia i vídeo el recurs més important és la llum. Quan les condicions de llum de l'escena són adequades totes les càmeres fan bones fotos. A mesura que les condicions de llum no són tan favorables (sol i ombra, foto nocturna) va tenint més importància la mida del sensor i el diàmetre de l'objectiu, ja que la qualitat de la imatge està molt relacionada amb la quantitat de llum.
Entre un mòbil de gamma alta i una càmera compacta de gamma baixa, a dia d'avui, el mòbil és una millor elecció. Però a partir de càmeres compactes de gamma mitjana que permetin control manual, l'avantatge que ofereix l'òptica (control d'obertura, distància focal, zoom ...) ofereix més possibilitats i millor qualitat.
La meva càmera compacta es queda petita, busco alguna cosa més...
Vull alguna cosa més, que em permeti fer millors fotos i aprendre almenys el més bàsic de fotografia. Tant les càmeres rèflex com les EVIL són el salt natural.
L'avantatge de les càmeres d'objectius intercanviables és que es pot triar l'objectiu que millor s'adapta a cada situació: fotografia de carrer, retrat, paisatges, animals salvatges, esports...
Rèflex o Evil? Si el que et preocupa és la mida (mida i pes) ara mateix l'elecció estaria clara: una EVIL sens dubte. Et va donar la mateixa qualitat d'imatge que una réflex. No et farà mandra treure-la i portar-la a tot arreu. I les teves fotografies seran exactament iguals a les que obtindries amb una càmera réflex. Si ja tens bons objectius d'una càmera rèflex amb un adaptador els podràs aprofitar. Pràcticament amb qualsevol càmera actual, tant rèflex com EVILvas a gaudir i et va a proporcionar una gran qualitat d'imatge.

Busco una càmera per aprendre fotografia

Millor que la càmera tingui controls manuals, que ens deixi prendre decisions sobre com volem fer-les. Després cal valorar que la càmera inclogui visor (òptic o electrònic és igual). A diferència de la pantalla del darrere, el visor ens aïlla de l'entorn, ens permet enquadrar millor i ens ajuda a educar la nostra visió 'fotogràfica', fer les fotos a través del visor permet més estabilitat i gasta menys bateria. Altres opcions a tenir en compte sónn possibilitat acoplar un flash extern, jac per micròfon extern, wifi, video 4K...
Si la càmera és d'objectius intercanviables (réflex o EVIL) donarà a la llarga més joc, més opcions per desenvolupar la nostra creativitat.
Per aprendre fotografia és imprescindible practicar, practicar i practicar ... Si no gaudeixes fotografiant, serà una tasca molt dura i és possible que et desanimis. Així que la primera regla seria gaudir. Triar una càmera i un equip amb què estiguis a gust i et vingui de gust sortir a fer fotos.
Càmera amb objectiu fix (compacta / bridge) o d'objectius intercanviables Evil / Réflex )?
Aquesta és una altra qüestió interessant que es planteja sovint.
L'avantatge o la idea bàsica d'una càmera d'objectius intercanviables és que podem usar per a cada tipus d'escena o situació l'objectiu més adequat a aquesta, aquell amb el qual podem obtenir els millors resultats o un determinat efecte segons les seves característiques òptiques. Si no vols invertir en objectius o vols a portar sempre un objectiu 'tot terreny' (ampli rang focal) millor que sigui càmera compacta o bridge (gran zoom).
Potser una compacta de gamma mitjana/alta pot cobrir aquestes situacions amb una qualitat acceptable, amb un equip molt més reduït, ja que tota l'òptica està integrada, i a més aquesta òptica està dissenyada específicament i optimitzada per a aquest model.

Busco una càmera pels meus viatges

Exemple: algú que es compra una réflex per fotografiar en els seus viatges: monuments, museus. Va amb els seus dos objectius nous (un per a 'prop' i un altre per a 'lluny'). Ara canvia objectiu per a foto en grup, ara canvia objectiu per un animal llunyà, ara aquest edifici que necessita un gran angular. L'endemà surt amb un únic objectiu, i al següent deixa la càmera rèflex a l'hotel perquè està fart de carregar amb ella, i fa les fotos amb el mòbil. Bé, potser és un relat una mica exagerat, però pot estar perfectament basat en fets reals.
Vol dir això que no té sentit comprar una réflex o que no la portem de viatge? NO. És simplement un exemple de situacions reals en les quals per a alguns usuaris la rèflex no serà l'eina ideal, encara que la qualitat de les fotos de la rèflex sigui molt millor que les d'un mòbil. L'usuari ha renunciat a aquesta qualitat a favor de la comoditat, i tan content. Perquè si no som professionals, del que es tracta és de gaudir amb la fotografia, no ser esclaus d'una màquina.
Llavors, quin tipus de càmera seria més adequada per viatges? Si volem portar la càmera sempre a sobre i carregar amb el mínim:
1. Càmera compacta: Hi ha compactes molt bones, que ofereixen una qualitat d'imatge més que decent, que permeten control manual dels paràmetres, que tenen un zoom que ens dóna certa flexibilitat per enquadrar el que ens interessa. A què renunciem? Aquestes càmeres de sensor petit no ens donaran la millor qualitat d'imatge, per exemple dins dels edificis, quan no hi ha molta llum en l'escena, a la nit... potser també li costa enfocar en algunes situacions complicades.
2. Càmera Bridge: Aquestes càmeres no caben en una butxaca, tenen una mida i pes comparable a les rèflex o fins i tot superior alguns models, però tenen l'avantatge que ens donen un rang de zoom enorme, amb una òptica normalment bastant bona. A què renunciem? No són lleugeres ni caben a la butxaca i tindrem unes limitacions pel que fa a qualitat d'imatge en situacions de poca llum en relació a les càmeres rèflex o EVIL.
3. Càmeres EVIL: Les càmeres EVIL poden ser una bona opció, sobretot un sistema com Micro 4/3, d'Olympus, que ofereix la millor relació qualitat/mida/pes, incloent-hi càmeres i objectius. Podem portar la càmera i un parell d'objectius en una bossa o motxilla molt petits.
4. Càmera Rèflex: Per a aquest tipus de viatges d'oci / turisme, si portem una réflex potser és més que suficient sortir amb l'objectiu de kit (18-55 mm) per anar més lleugers i còmodes. Tindrem un rang de zoom petit, però resolt perfectament el 95% de les situacions. O podem portar un objectiu tot terreny: sacrifiquem una mica de nitidesa i obertura però ens movem amb un equip molt reduït i tenim més marge a l'hora d'enquadrar.
Vull fer fotografia de natura: animals, aus...
No és el mateix fotografia de paisatge, que fotografia d'animals. Aquí parlem de fotografiar animals en estat salvatge i necessitem càmeres que ens donin molt abast. Sobretot en el cas de les aus és molt difícil apropar-se a una distància curta.
La millor opció és sens dubte la réflex o una EVIL, amb un teleobjectiu que arribi almenys a una focal de 300 mm. Aquestes càmeres ens donen molta qualitat i un enfocament més ràpid. Quines contres té aquesta opció? Grandària, pes i preu més elevat.
L'enfocament de les réflex sol ser més ràpid que les EVIL, per exemple en seguiment d'objectes que es mouen. Les càmeres EVIL actuals tenen uns sistemes d'enfocament automàtic rapidíssims, al nivell de les réflex, però per a seguiment (enfocament continu) encara solen estar una mica per sota. Lògicament depèn de molts factors, incloent-hi la qualitat i lluminositat de l'objectiu, etc. Com a contrapartida, les càmeres sense mirall solen tenir un tret en ràfega molt ràpid, que ve molt bé per captar animals en moviment.
Si no volem portar tant de pes i no volem fer servir uns objectius tan aparatosos: per un preu molt més baix podem aconseguir una Càmera Bridge o Ultrazoom. Ens ofereixen uns zooms que superen l'abast dels grans teleobjectius. I en una mida molt més reduïda. Aquestes càmeres bridge t'ofereixen molta més mobilitat i flexibilitat. Sí, sacrifiquem qualitat d'imatge, sobretot en algunes condicions de llum menys favorables. Però és una opció molt bona, hi ha molts aficionats a les aus que fan servir càmeres compactes súper zoom, amb resultats boníssims.
Vull fer fotografia d'esports: cotxes, motos, futbol .
En general, per a fotografia esportiva es fan servir focals mitjanes i llargues, ja que normalment ens centrarem en escenes que estan relativament lluny
També necessitarem disparar a velocitats d'obturació bastant altes: per congelar el moviment dels subjectes i en segon lloc per minimitzar la trepidació si disparem a mà alçada. En recintes tancats ens trobem amb una il·luminació insuficient per a la velocitat que necessitem, i ens veurem obligats a pujar ISO per arribar a una velocitat d'obturació raonable. D'altra banda, per a fotografia d'objectes que es mouen molt ràpid també necessitarem una càmera (càmera + objectiu) amb un sistema d'enfocament ràpid i precís, sobretot en mode de seguiment.
En general qualsevol càmera rèflex o EVIL de gamma mitjana actual hauria de cobrir força bé aquestes situacions. L'objectiu en concret dependrà del tipus d'esdeveniment i d'on ens puguem col·locar, però una focal equivalent de l'ordre de 200-300 mm hauria de ser suficient en la majoria dels casos. Com més obertura tingui l'objectiu millor, ja que ens permetrà augmentar la velocitat d'obturació, però per aquest rang de focals els objectius amb bona obertura solen ser molt cars. Una càmera Bridge o Ultrazoom també pot ser una opció si anem a fer-la servir sobretot en exteriors, amb bona llum.

Necessito una càmera per a fotografia de producte

En aquest cas, ens referim a fotografia de producte per utilitzar les imatges en botigues online, per a catàlegs impresos, fulletons publicitaris, etc. Per a aquest tipus de fotografia la il·luminació és, en general, molt més important que les característiques de la càmera.
És recomanable utilitzar una càmera d'objectius intercanviables, és igual si és rèflex o EVIL. La idea és poder utilitzar objectius específics.
En el cas de productes petits: joieria, artesania, etc. se solen utilitzar objectius macro (permeten enfocar des de més a prop per aconseguir que l'objecte ocupi bona part de l'enquadrament). Per a objectes més grans se solen utilitzar objectius de focal mitjana llarga, de manera similar a la fotografia de retrat. Les característiques tècniques de la càmera no són tan importants, ja que aquest tipus de fotografia es realitza en un entorn molt controlat: bona il·luminació, trípode ...

Busco qualitat d'imatge

En aquest cas réflex o EVIL, i els criteris de decisió estaran basats si li donem prioritat a la grandària i pes, si busquem característiques molt concretes, etc. El preu també, és clar, és un criteri important.
El tema de la qualitat d'imatge donaria per parlar llargament. És comprensible que un fotògraf professional, que treballa amb grans formats: cartells, publicació impresa... busqui la màxima qualitat, a nivell de píxel a píxel gairebé, rang dinàmic, nivell de soroll, etc.

Deja un comentario

Consells per fer les millors fotos per Sant Joan

18 de junio, 2019 - Consejos y Recomendaciones - Comentar -

Hacer fotos de fuegos artificiales es fácil: se trata de hacer una larga exposición; es decir, usar una velocidad de obturación baja. Podemos hacer una similitud y decir que hacer una foto es como llenar un cubo de agua. Si abrimos mucho el grifo tardamos poco tiempo; si lo abrimos poco tardamos más. En fotografía el agua se cambia por luz, el grifo por el diafragma y el tiempo que se tarda es la velocidad de obturación (o tiempo de exposición).
Lo usual en fotografía es que la velocidad de obturación se mida en fracciones de segundo (1/60 o 1/125 serían valores muy comunes) ya que con eso suele bastar cuando hay luz suficiente. Las altas velocidades (de 1/250 a 1/4.000 o más) hacen que el movimiento se congele.

Claro que cuando hay poca luz suele ser necesario disparar a velocidades lentas (puede ser desde poco menos de un segundo hasta minutos o incluso horas). Esto implica que la fotografía pueda salir movida, ya sea porque lo que fotografiemos tenga movimiento o, como por el que podamos producir nosotros mismos con la vibración de la cámara en nuestras manos. Por este motivo se utilizan los trípodes y los disparadores a distancia, que aseguran que no va a haber movimiento que estropee la toma.
Esto pasa en la fotografía de fuegos artificiales, ya que aunque nos puedan parecer un objeto muy brillante se suelen producir en entornos muy poco iluminados. Además, la mayoría de fotos más espectaculares de fuegos artificiales son aquellas que no muestran sólo un “fogonazo”, sino las que reflejan un montón de ellos en una especie de mosaico de luz y color.

Consejos generales

1. Que la cámara no se mueva. Así que el primer consejo, e imprescindible, es buscar un buen apoyo, sea el que sea. Lo ideal es un trípode.
2. Usa un disparador a distancia. Una de las cosas que puede hacer que una foto salga trepidada es precisamente el movimiento que hacemos al pulsar el disparador.Lo ideal es un disparador a distancia, o una app de control vía WiFi, aunque también vale un remedio mucho más casero: usar el autodisparador de la cámara.
3. Busca un buen encuadre. Antes de empezar a disparar tendremos que haber pensado qué es exactamente lo que queremos sacar en la foto: si sólo queremos que se vean los propios fuegos o si queremos que aparezca el paisaje en el que se va a desarrollar el espectáculo u otros elementos (los reflejos en el agua suelen quedar genial). Lo primero puede estar bien, pero lo segundo probablemente nos brindará fotos más espectaculares si el sitio merece la pena. Para ello lo mejor es hacer una toma desde un lugar lo suficientemente alejado como para el tener el máximo campo de visión.
4. Desactiva el flash y el estabilizador.Cuando la cámara está quieta en un trípode, es mejor desactivar el estabilizador (sólo será útil si haces las tomas a pulso).
5. Haz las fotos al máximo de calidad.
6. Aprovecha que las fotos son gratis. Así que dispara, dispara y dispara… Aunque sea relativamente sencillo hacerlas, conseguir una buena foto a la primera es complicado así que el mejor consejo es insistir, probar con distintos encuadres y configuraciones de la cámara y hacer todas las fotos que puedas.


Consejos para los que tienen una càmera reflex/avanzada

1. Ajusta la sensibilidad al mínimo. Aunque un ISO alto suele servir para tomas con poca luz, la unión de larga exposición más alta sensibilidad lo que suele traer es ruido. Como en este caso la cámara va a estar estabilizada, no hay problema en usar el ISO más bajo que tenga la cámara para evitar el ruido y lograr la máxima calidad.
2. Pon el enfoque en modo manual. Dado que los fuegos son algo bastante fugaz, el enfoque automático puede ser problemático así que lo mejor es enfocar en manual, básicamente al infinito, y no tocarlo en toda la sesión (salvo que quieras hacer algún tipo de efecto especial).
3. Cierra el diafragma. Lo mismo que con el ISO, al estar la cámara quieta podemos permitirnos cerrar el diafragma para asegurarnos conseguir más profundidad de campo en la toma, lo que nos vendrá bien sobre todo si hemos encuadrado el paisaje además de los fuegos en sí.
4. Juega con distintos tiempos de exposición. Sin duda éste es el punto clave en este tipo de disparos y además es algo difícil de decir a priori. Puesto que depende de la iluminación de la escena, una vez hayamos decidido la sensibilidad y el diafragma que vamos a usar tendremos que jugar con distintos valores de obturación e ir viendo los resultados. Como decíamos, si usamos una velocidad relativamente rápida (como 1/25 por ejemplo) quizá sólo captemos un fogonazo, mientras que con un tiempo más largo (por ejemplo cinco segundos) captaremos ese bonito “efecto palmera” que suelen producir los fuegos artificiales. Y si aumentamos la exposición a 20 segundos podremos capturar varios fuegos seguidos. Cualquiera de las tres opciones puede ser buena, aunque normalmente cuanto más tiempo mejor.
5. Prueba como el modo B. Si tu cámara tiene opción de disparo B (Bulb), es el momento de experimentar

Deja un comentario